Haberler

Antarctica2 Traktörle Keşif Yolculuğu Güney Kutbu Yolculuğunun Yarısında

The Antarctica2 team arrived at the halfway point to the South Pole on 2 December 2014

(02 Aralık 2014,  Queen Maud Land,  Antarktika. Enlem: 80 derece Güney): AGCO'ya (NYSE:AGCO) ait dünya çapında bir marka olan Massey Ferguson bir MF 5610 traktörünün Antarktika'nın kıyısından Güney Kutbuna erişmesi ve geri dönmesinden oluşan 5000 km'lik Antarktika 2 keşif yolcuğunun ilk önemli kilometre taşına eriştiğini ve Kutup yolunun yarısında olduğunu bildirdi.

Son derece zorlu bir yolculuk oldu. 1250 km'lik bu kilometre taşına erişmek için geçen 11 günde, Massey Ferguson traktör ve ekip tehlikeli buz yarıklı alanlarla, dik tırmanışlarla, buzlarla kaplı sırtlarla (metrelerce yüksekliğe erişen katı buz dalgaları), yumuşak karla ve rüzgar soğuğuyla birlikte eksi 56 C'ye varan sıcaklıklarla başa çıkmak zorunda kaldı. Traktör ve ekip bu zorlu koşullarda gerçekten yorgun düştü. Ancak, hem traktör hem de ekip son derece dayanıklı olduklarını kanıtladılar ve buz üzerindeki yaşamın ekstrem zorluklarıyla başa çıkmayı başardılar.

1250 km'deki durağa eriştiklerinde, Keşif Yolculuğu Elçisi ve Baş Sürücü, 'Traktör Kız' Manon Ossevoort şunları söyledi: “Yolun yarısına kadar yolculuk zor oldu, hatta beklediğimden daha zor oldu, bu yüzden bu aşamaya erişmiş olmaktan çok memnunum. Sürüş koşulları gerçekten zorluydu, ama traktör ve tüm ekip bu koşullarla mükemmel bir şekilde başa çıktı. Traktör güçlü, sağlamdı ve yere sıkı basıyordu ve sürdüğümüz her saatin sonunda Coğrafi Güney Kutbuna biraz daha yakın olduğumuzu bilmek çok güzel bir duygu. Yolun tümünü tamamlayabileceğimize dair umutlarımız yüksek. Antarktika'ya hayran oldum ve bu deneyimin her bir parçası daha önce hayal ettiğim kadar heyecan vericiydi.”

Yolun yarısını temsil eden kilometre taşını işaretlemek için, ekip üyeleri kendilerini körili tavuktan oluşan bir akşam yemeği ve kutlama amaçlı bir içkiyle ödüllendirdiler. Şu anda ise tam hızla Kutba doğru yol almaktalar.

Yolun buzlu sırtlardan ve dağlardan geçen en tehlikeli kısmını başarılı bir şekilde geçtikten sonra, yolculuğun kalan kısmında Antarktika 2 keşif yolculuğu buz platosu üzerinden geçecektir. Traktör sürekli olarak güneye yol alırken ekip devasa bir ‘beyazlık’ içinde bırakacak olan platonun da kendine ait zorlukları vardır. Bu monoton, donmuş çöl son derece yorucu olabilir ve zihinsel açıdan başa çıkmak zor olabilir. Burada, kemikleri sızlatan, sıfırın altındaki sıcaklıkların yanında, ekip kaygan, bozuk yüzeylerle sürüklenen karlarla karşılaşmayı bekleyebilir. Ayrıca beyaz körlüğü ve yoğun tipi - rüzgar tarafından savrulan küçük kar ve buz parçacıkları - nedeniyle görüş mesafesinin kısalmasıyla da karşı karşıya kalacaklar.

Antarktika 2, 1958'de Ferguson TE20 traktörlerini kullanarak Güney Kutbuna ilk mekanize keşif yolculuğunu yöneten Sir Edmund Hillary'nin başarısını tekrarlamayı amaçlamaktadır. Manon Ossevoort bu başarıdan ilham almış ve ‘dünyanın sonuna’ doğru bir traktör sürmekle ilgili kendi neredeyse olanaksız görünen düşünü gerçekleştirmek için yola çıkmıştır. Bu yolculukta, başka insanları da umutlarını ve düşlerini paylaşmaya davet etmektedir.

Massey Ferguson Satış Mühendisliği ve Marka Geliştirme Direktörü Campbell Scott şöyle diyor: “Keşif gezisinin traktör tedarikçisi olarak buz üzerinden gelen günlük güncellemeler bizi büyülüyor. Bunun hem traktör hem de ekip için büyük bir mücadele olacağını hep biliyorduk. Gelen raporları duyduğumuzda, bunun neden ‘Dünyanın en zorlu yolculuğu’ olduğunu tam olarak anlayabiliyoruz. Gösterdikleri gücü ve kararlılığı alkışlıyoruz. Aynı zamanda Sir Edmund Hillary ve grubundan oluşan cesur ruhların o kadatr yıl önce güvenilir Ferguson TE20 traktörleriyle elementlerle nasıl savaşa tutuştuklarını hayal edebiliyoruz. Merkezde bulunan tüm Massey Ferguson ekibinin kalpleri, hedeflerine doğru kararlı bir şekilde ilerlerken korkusuz 2014 Antarktika 2 seyyahlarının yanında.”

Massey Ferguson'un yanında, Antarktika 2 Trelleborg, Castrol, AGCO Finans, AGCO Yedek Parça, Fuse Technologies ve MechaTrac gibi şirketlerin dahil olduğu endüstrinin önde gelen şirketlerinden oluşan ortakların yardımını da almaktadır.

110 bg'lik MF 5610 AGCO’nun Fransa'daki Beauvais Traktör Fabrikasındaki Massey Ferguson mühendislik ekibi tarafından özel olarak hazırlanan bir standart üretim modelidir. Traktör üzerinde yapılan uyarlamalar makine ve sürücünün aşırı soğuktan ve zorlu araziden korunmasına odaklanmıştır. Traktörün kabininde, elektrik sisteminde, hava girişinde ve filtreleme sisteminde değişiklikler yapılmıştır. Lastikler ve jantlar keşif yolculuğunun ortaklarından olan Trelleborg tarafından geliştirilmiştir.

Güney Kutbu yolunun yarısına erişene kadar, en büyük zorluk, sürüş yüzeyi ve özellikle de buzla kaplı sırtlar olmuştur. Bu üzeri sertleşmiş buzlarla kaplı sırtlar beklenenden daha kötü çıkmıştır ve buz yarıklarıyla kaplı alanlardan geçen yolculuk sırasında bir metre yüksekliğe kadar erişerek, traktörü sadece 7 km/saat hıza kadar yavaşlatmışlardır. Kabin süspansiyonuyla, MF 5610 sürücünün mümkün olan en bozuk araziden korunmasına yardımcı olmuştur. Ancak, sürekli sarsılma ve sallanmalar kabin cıvatalarının ve tespit elemanlarının gevşemesine neden olmuş ve bunların Baş Teknisyen Nicolas Bachelet yeniden sıkılması gerekmiştir.

Keşif yolculuğundaki tüm makineler hırpalanmaktadır ve bir römork dingili ve destek kamyonlarından birinde de yürüyüş takımları üzerinde onarım yapılması gerekmiştir. A1 jet yakıtıyla ikmal yapmak da kesici soğuk ve güçlü rüzgarlar altında başka bir önemli zorluktur.

Beauvais'ye verdiği raporlarda, traktörün sürülmesi işinin bir kısmını Manon Ossevoort'la paylaşan Nicolas Bachelet saatler boyunca kör edici gün ışığından ve tamamen bembeyaz manzaradan gözlerini ayırmadan traktörün nasıl son derece dikkatli bir şekilde sürülmesi gerektiğini açıklamıştır. MF 5610’in eğimli kaputunun, ekip buz yarıklarıyla kaplı alanda dikkatli bir şekilde ilerlerken görüş alanını iyileştirmede ne kadar değerli olduğunu kanıtladığını belirtmiştir.

Trelleborg lastikleri traktörün performansının ayrılmaz bir parçasıdır. Lastik basıncı koşullara göre değiştirilmektedir, ama derin ve yumuşak karda 5 psi (0,3 Bar) değere kadar düşürülmüştür. Lastiklerde Trelleborg’in Kademeli Çekiş teknolojisi kullanılmaktadır,.

www.AntarcticaTwo.com

#BELIEVEINIT