Haberler

MASSEY FERGUSON TRAKTÖR ANTARKTİKA 2 MACERASINA TAM DONANIMIYLA HAZIR

Güney Kutbuna düzenlenecek Antarktika 2 seyahatinin temel gücü pozisyonundaki Massey Ferguson MF 5610 Dyna-4 traktör bu sıra dışı maceraya tamamen hazır.

Massey Ferguson Satış Mühendisliği ve Marka Geliştirme Müdürü Campbell Scott, mühendislerden ve diğer destek personelinden oluşan bir ekibin desteğiyle ‘Traktör Kızı’ Manon Ossevoort tarafından sürülecek olan MF 5610'un bu Massey Ferguson serisinden seçilmesinde bazı önemli nedenlerin rol oynadığını söylüyor;

“Antarktika 2 organizatörlerine güncel üretim bir traktör sunmak istedik ve Massey Ferguson 5600 serisinden bir traktör ise hem hafifliği, manevra kabiliyeti ve kompaktlığı hem de daha büyük MF 6600 ve MF7600 traktörlerle aynı kabine sahip olması itibariyle son derece makuldü. Ayrıca; “110 hp gücüyle Massey Ferguson tarafından bugüne kadar üretilen en güçlü üç silindirli traktör olan MF 5610 modelini seçmemizin nedenlerinden biri de böyle motorlara sahip yüksek güçlü traktörlere olan güvenimizi göstermekti. Bu traktör halihazırda tüm dünyadaki çiftçiler tarafından standart olarak kullanılabilmekle birlikte, bu seyahat için bazı özel hazırlıklar da yapmamız gerekti.”

“Traktör hazırlama programımızı Antarktika’nın zorlu iklim ve ortam koşullarının neden olduğu üç temel soruna göre belirledik – düşük sıcaklıklar, arazi ve rakım.”

“Seyahat sırasında eksi 40 C derece gibi düşük sıcaklıklarla karşılaşılacak ve hatta sıcaklıklar eksi 50 C’ye kadar düşebilecek. Bu bakımdan, düşük sıcaklıklarda parçalanabilecek kabin camının yerine polikarbon kullanıldı ve ek kabin yalıtımı sağlandı ayrıca kabine bir Webasco ısıtıcı takıldı. Traktörün yakıt beslemesine bağlanan bu ısıtıcı, sürücünün sıcak tutulmasını ve traktör göstergelerinin aşırı soğuktan korunmasını sağlayacak. Ayrıca ek şanzıman ısıtması sağlamak için traktörün şasisine de motor ısıtma sisteminden güç alan benzer bir ünite takıldı.”

“Bunların ve 410 litrelik bir ek yakıt deposu ve traktörün arka bağlantısına monte edilen bir jeneratörün dışında, yakıt sisteminde çok az değişiklik yapıldı. Bununla beraber, traktör, klasik dizelin aksine düşük sıcaklıklarda kristalleşmeyen jet yakıtı ile çalışacak. Yakıt boşaltımları güzergahta stratejik şekilde konumlandırıldı ve traktör ek yakıt taşıyan balon-lastikli bir römorku çekecek.”

“Kaput altına motor için uygulanan ek yalıtım, kristalleşmeyi azaltmak için genişletilmiş radyatör ızgara delikleri ve ağır iş tipi iki akü ilavesi de traktör gücü bakımından alınan diğer önlemlerden. Traktörün seyahat güzergahı boyunca durdurulması planlanmamakla beraber, Angers'teki Fransız askeri araştırma üssünde gerçekleştirdiğimiz soğuk testlerde traktörü eksi 50 C derecede sorunsuz şekilde çalıştırdık. Yağ ortağımız Castrol, kutup bölgelerindeki inşaat ekipmanlarında edindiği deneyimleri doğrultusunda bize bu gibi sıcaklıklara dayanıklılık gösteren özel yağlar sağladı.”
MF 5610 buz üzerindeki ilk birkaç haftasında, çoğu tarlada gerçekleştirilen ortalama bir yıllık çalışma saati kadar çalışmış olacak.

Arazinin zorluklarıyla -yumuşak kardan, kar sırtı olarak bilinen sert buzlara kadar- başa çıkmada en önemli yardımcımız, traktörün lastikleri olacak.

Lastik ve jant tedarikçisi Trelleborg, yakıt kullanımını sınırlandırmak, güvenilirlik ve konfor sağlamak için, hem çok düşük basınçlarda geniş bir taban alanı ve hem de mükemmel jant tutunmasına sahip olacak lastiklere ihtiyaç duyulduğunu saptamıştır. MF 5610, zemin üzerinde farklı zamanlarda işlev gören ve gereken zamanda ve yerde daha yüksek çekiş sağlayan özel bir diş yapısına sahiptir. Bu diş yapısı aynı zamanda lastiğe düşük basınçta daha iyi tutunma kabiliyeti kazandırır.

Simülasyonlar ve kapalı ve açık alan testleri sonucunda Trelleborg mühendisleri Progresif Çekişli lastiklerdeki diş yapısını benimsemişler ve lastik omzundaki yüksekliği azaltarak ve omuz dişini yuvarlayarak lastikleri Antarktika'da karşılaşılması beklendiği gibi yumuşak zeminlerde sürüşe daha uygun hale getirmişlerdir. Bu esnada, 0,3 bar kadar düşük basınçlarda dahi kullanılabilecek eşsiz bir lastik gövde tasarımı geliştirilmiştir. Trelleborg ayrıca kaymayı ve jant çıkmasını engellemek için güvenli bir damak pozisyonu sağlayan özel bir jant profili tasarlamıştır.

Campbell Scott, seyahatin başlangıç noktası olan Novo Base’deki rakımın 800 m olmasına karşın seyahat güzergahı boyunca traktörün 3400 m gibi yüksek rakımlara ulaşacak olmasının da bazı zorlukları beraberinde getirdiğini belirtiyor;

“Bu gibi rakımların etkilerini Colorado (ABD) ve Fransız Alpleri de dahil olmak üzere çeşitli bölgelerde test ettik. Bu noktada asıl mesele turboşarj. Havadaki oksijen içeriğinin az olduğu rakımlarda havanın daha ince olması, motor gücünün düşmesine neden olabilir. Fakat bu etkinin farkındayız ve önemli bir sorun olmayacağından eminiz.”

Sert arazide konforu artırmak için, daha yüksek bir koltuk arkalığı, dört noktalı emniyet kemeri ve ek tutunma demirlerini de içeren bazı kabin uyarlamaları yapılmıştır. Ön tekerleklerin bir buzul yarığına girmesi durumunda traktörün yarığa düşmesini önleyecek şekilde tasarlanmış bir krevase çubuğu ise dış kısımdaki en önemli ilavelerdendir. Ayrıca traktörün sorunlu durumlardan kendini kurtarmasına olanak tanımak için bir elektrikli vinç de takılmıştır.

Antarktika’da bir cep telefonu şebekesi bulunmadığından, seyahat boyunca traktör performansının uzaktan izlenmesine imkan vermek için MF 5610’ya Massey Ferguson’un da bağşı olduğu AGCO tarafından üretilen AgCommand uzaktan denetim sisteminin özel bir versiyonu takılmıştır.

Campbell bu sistem hakkında şunları söylüyor: “Bu sistem sayesinde, yakıt tüketimi, hız ve sıcaklık değerleri gibi önemli traktör performans verileri seyahat yönetim merkezine ve ilgili internet sitesine iletilecek ve traktörün ilerleyişi bu sitede grafik şeklinde görüntülenebilecek.

“Gerçekleştirdiğimiz testler ve yaptığımız hazırlıklarla, MF 5610'un Manon Ossevoort'a ve ekibe Antarktika 2 seyahatini tamamlamalarında mükemmel bir ortak olacağından kuşkumuz yok.”

Sektörün öncü ortakları olan Massey Ferguson, Trelleborg, Castrol, AGCO Finance, AGCO Parts, Fuse Technologies ve MechaTrac, Antarktika 2’yi destekleyen kuruluşlar arasındadır. Kasım 2014 ile Ocak 2015 arasında Güney Kutbuna gerçekleştirilecek bu seyahatte 5000 km yol kat edilecektir.

www.AntarcticaTwo.com
#BELIEVEINIT

“MF 5610, 110hp gücüyle Massey Ferguson'un bugüne kadar ürettiği en güçlü üç silindirli traktör"