Haberler

Traktörle Güney Kutbuna - Görev Tamamlandı, Hayallere Erişildi!

(Orta Avrupa Saati ile 04.30, 09 Aralık 2014, Coğrafi Güney Kutbu): buzlar üzerinde 2500 km'lik bir yolculuktan sonra Antarktika 2 keşif yolculuğu ekibinin MF 5610 traktörüyle birlikte bugün Güney Kutbu'na ulaştığını açıkladı. Tüm ekip güvende, iyi durumdadır ve moralleri çok yüksektir.

Buzlarla kaplı bölgeden heyecan verici haberleri derhal bildiren ekip şu bilgileri göndermiştir: “Orta Avrupa saatiyle 04.30. Bugün 9 Aralık, 17. Kamp. 17 günden ve 2500 kilometreden sonra, üzerinde yansıtıcı bir top olan, bayraklarla çevrili, kırmızı ve beyaz şeritli bir direğin önündeyiz. Burası Güney 90 - Güney'e doğru gidilebilecek en son nokta. İnanılır gibi değil - Güney Kutbunda kırmızı renkli bir Massey Ferguson traktör var! Burada hepimiz çok heyecanlı ve çok gururluyuz, mücadelede bizi yarı yolda bırakacağından hiçbir zaman kuşkulanmamıza neden olmayan traktörler birlikte kahramanlık fotoğrafları çekiyoruz. Desteğiniz için hepinize teşekkür ederiz.”

Maceralı 2014 Antarktika 2 misyonu bir Massey Ferguson MF 5610 tarım amaçlı traktörün Antarktika'nın kıyı şeridinden Güney Kutbuna gitmeyi oradan geri gelmeyi içeren 5000 km'lik bir yolculuk boyunca sürülmesini hedeflemektedir. Bu macera, 1958'de Ferguson TE20 traktörlerini kullanarak Güney Kutbuna ilk mekanize keşif yolculuğunu yöneten Sir Edmund Hillary'nin başarısının tekrarlanmasını amaçlamaktadır.

Antarktika 2 Keşif Yolculuğunun Baş Sürücüsü Manon Ossevoort'u güvenli bir şekilde hedefine ulaştıran MF 5610 Ossevoort'un hayatı boyunca süregelen, bir traktörü 'dünyanın ucuna' sürmeyi içeren hayalini gerçekleştirmesine yardımcı olmuştur. Güney Kutbuna vardıklarında ekip arkadaşlarıyla birlikte bu olağanüstü başarıyı kutlarken, Manon traktöre sarılarak şöyle bağırmıştır: "Harika! Sonunda başardım! Bu çok güzel bir duygu ve bunu mümkün kıldığı için Massey Ferguson'a son derece müteşekkirim. Bu çok büyük bir hayalin gerçekleşmesi. İnsanların hayallere sahip olması güzel bir duygu, ama hayallerin gerçekleştiğini görmek en olağanüstü duygu. Çok mutlu oldum."

38 yaşındaki aktris ve tiyatro oyuncusu Hollanda'daki evinden yola çıkarak Avrupa ve Afrika'da şimdiye kadar 38.000 km boyunca bir traktör sürmüş durumdadır. Yolculuğunun son ayağı, Massey Ferguson Manon'a hedefine erişmesi için bir MF 5610'la sponsor olmayı kabul ettiğinde olanak kazandı. Diğer tarım ekipmanı endüstrisi iş ortaklarının ve kutup yolculuğundaki ekibinin de desteğiyle, hayallerinin yolculuğunu tamamlaması mümkün oldu. “Traktörle yaptığım yolculukların başka insanların da kendi hayalleri hakkında konuşmaya başlamalarına neden olduğunu gördüm, bu yüzden onları da benimle birlikte Güney Kutbuna götürmek için bu hayalleri toplamaya başladım” diyor.

Kutba ulaştığında ilk işlerinden biri olarak, ‘Traktör Kız’ Manon bir kardan adam yapacak ve öyküsünden etkilenen tüm insanların hayallerini sembolik olarak bu kardan adama teslim edecek. “İnsanların hayallerinin gücüne inanmasını istiyorum, cesaret ve kararlılıkla, istediklerinize erişebileceğinizi bilmenizi istiyorum. Güney Kutbuna bir traktörle gitmek gibi imkansız görünen bir hayalim vardı. Sadece hayallerinize inanmanız gerekiyor.”

17 gün boyunca zorlu bir sürüşten oluşan, son derece zor bir yolculuktu. Yılın bu döneminde Antarktika'da sürekli gün ışığından yararlanarak, ekip kendilerine özgü 30 saatlik günlerini oluşturdu, MF 5610'u aralıksız olarak 23 saat veya daha uzun süreler boyunca sürdüler ve yola devam etmeden önce rutin bakım ve sürücü değiştirmek için sadece kısa süreli molalar verdiler. Traktörün motoru 22 Kasım'da keşif yolcuğunun başlamasından bu yana neredeyse durmaksızın çalışmaktadır.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, traktör de ekip de zorlu ortam ve acımasız yüzey koşulları nedeniyle hırpalanmış halde ve yara bere içindeler. Yol boyunca, buz yarıklarıyla kaplı tehlikeli alanlarla, dik tırmanışlarla, buzlarla kaplı yorucu sırtlarla (neredeyse bir metre yüksekliğe erişen katı buz dalgaları) ve derin, yumuşak karla başa çıktılar. 3400m rakımdaki Gabienz Dağlarından geçerken, sıcaklıklar rüzgar soğuğuyla birlikte eksi 56 derece C'ye kadar düştü. Bir noktada, çok büyük bir güneş fırtınası iletişim olanaklarını engelledi. Ancak, insan ve makine birlikte bu pek çok zorluğun üstesinden geldiler, bu ekstrem ortamda dayanıklılıklarını ve güvenilirliklerini kanıtladılar.

Massey Ferguson Başkan Yardımcısı ve Avrupa/Afrika/Orta Doğu'dan Sorumlu İdari Müdürü Richard Markwell yolculuğu yorumlarken şunları söylüyor: "Antarktika 2'nin buz ve gezegendeki en zorlu arazilerden biri üzerindeki macerası hepimizi çok etkiledi. Tüm ekibi kutluyoruz! Massey Ferguson ve tarım makinelerimizle ilgili herkes için son derece gurur verici bir an bu. Massey Ferguson’un sunduğu apaçık güvenilirliğin mükemmel bir örneği olarak, traktörümüzün yapması gereken bir iş vardı ve bu işi her yönüyle yerine getirdi. Manon'un keşif yolculuğunda ona eşlik etmemiz için bize meydan okuması, her zaman için kabul etmeye hazır olduğumuz ve daima kazanacağımızdan emin olduğumuz bir meydan okuma. Bu yönüyle, Antarktika 2 küresel alandaki izleyicilere yeni nesil çiftçilerin karşılaştıkları zorlukları ve dünyanın giderek artan gıda talebini karşılamak için ihtiyaç duydukları sağlam, güvenilir ekipmanları hatırlatmaya yardımcı olacaktır. Massey Ferguson'un onların da üstesinden gelmesine yardımcı olmaya kendini adamış olduğu zorlukları hatırlatacaktır.”

Güney Kutbunda bir gün dinlendikten sonra, Antarktika 2 ekibi eşyalarını toplayacak, geri dönecek ve Antarktika'nın kıyı şeridindeki Novo Pistine doğru yine aynı rotadan dönüş yolculuğuna girişecektir. Daha önceki yolculuklarındaki, şimdi üzeri buzlanmış olduğundan, geri dönüş yolculuğunu hızlandıracak olan eski yollarının aynısını izleyecekler. Biraz da şansın yardımıyla, Noel'den önce geri dönmüş olacaklar.

Massey Ferguson'un yanında, Antarktika 2 Trelleborg, Castrol, AGCO Finans, AGCO Yedek Parça, Fuse Technologies ve MechaTrac gibi şirketlerin dahil olduğu endüstrinin önde gelen şirketlerinden oluşan ortakların yardımını da almaktadır.

Keşif Yolculuğu Elçisi ve Baş Sürücü Manon Ossevoort'a yolculukta kutup kaşifi Matty McNair (Keşif Yolculuğu Baş Rehberi) ve kızı Sarah McNair-Landry (Keşif Yolculuğu Rehberi ve Görsel İşitsel Sistemler Desteği), Nicolas Bachelet (Baş Teknisyen) ve Simon Foster'dan (Kreatif Direktör ve Görsel İşitsel Sistemler Baş Sorumlusu) oluşan uzman bir ekip destek olmaktadır. Keşif Yolculuğu uzmanları, Arctic Trucks rehberlik ve güvenlik desteği sağlamaktadır.

www.AntarcticaTwo.com

#BELIEVEINIT